SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Landskrona Simsällskap
Livslång Simglädje

Vanliga frågor

Var hittar jag koden till Läktarbadet?

Koden hittar du i en PDF som finns i betalningsbekräftelsen.

Första terminen i Landskrona Simsällskap

När startar ni nya terminer?

Simskolans terminstart sker två gånger om året, en på hösten och en på våren. Vi erbjuder även intensivsimskola under loven och sommaren.

 

Hur gammal behöver man vara för att börja i simskola?

Vi rekommenderar att barnen är minst fyra år gamla när de börjar i Baddaren. Det viktigaste är att barnen är mogna nog att vara i en grupp utan föräldrar. Vi erbjuder även baby- och minisim för yngre barn, där en förälder är med i vattnet.

 

Var bedriver ni er verksamhet?

Vi bedriver vår simskoleverksamhet på Läktarbadet under höst och vår. Under sommaren flyttar vi verksamheten till Citadellbadet och Härslövsbadet.

 

Är föräldrarna med i vattnet?

Nej, föräldrarna är inte med i vattnet under simskolan. De är välkomna att sitta på bänken och titta på.

 

Hur varmt är vattnet?

I undervisningsbassängen på läktarbadet är temperaturen cirka 32–34 grader, medans motionsbassängen ligger på cirka 26–28 grader.

 

Hur ska vi veta vilken nivå vi ska anmäla till?

HÄR kan ni läsa och se filmer om våra olika grupper och vilka förkunskapskrav som krävs för varje nivå. Är ni fortsatt osäkra är ni alltid välkomna att kontakta oss för vidare diskussion.

 

Vilka dagar och tider bedriver ni simskola?

Vi bedriver simskola alla dagar i veckan förutom lördagar. Alla nivåer erbjuds dock inte varje dag. Grupperna är alltid synliga på vår bokningssida minst en dag innan bokningen öppnar.

 

Hur bokar jag plats till er simskola?

Via vår bokningssida. För att kunna boka en plats måste du ha skapat ett konto hos oss. Läs mer om hur du gör detta HÄR.

 

Vad kostar det att gå i simskola hos er?

Ni kan ta del av våra avgifter HÄR.

 

Släpps platserna samtidigt för alla?

Vi ger alltid tidigare medlemmar (de som deltagit under den senast pågående terminen) några dagars förtur att boka. Där efter släpper vi resterande platser till nya medlemmar.

 

Kan man ställa sig i kö?

Det är först till kvar som gäller för platserna i simskolan, men man kan välja att bevaka fullbokade grupper. Då får man ett mejl om någon avbokar sig och kan gå in och boka. Tänk på att mejlet går ut till alla som bevakar gruppen samtidigt, så även här är det först till kvarn att boka. 

 

Har man syskonförtur?

Ja, det erbjuder vi och följande gäller: 

Har syskon som deltagit under den senast pågående terminen.

(Notera att man måste meddela oss om man vill ha syskonförtur, då vi lägger in det manuellt. Profil till syskonet måste vara skapat av er innan ni mejlar oss).

Vid bokningstillfället

Hur vet jag när bokningen öppnar?

På bokningssidan adresserar vi när bokningen öppnar för våra kurser.

Om information saknas beror det på att vi ännu inte bestämt ett exakt datum för när bokningen ska öppna.

 

När är grupperna synliga på bokningssidan?

Grupperna är alltid synliga senast dagen innan bokningen öppnar.

 

Hur vet jag vilken nivå jag ska anmäla mitt barn till?

Har ni gått hos oss tidigare har ert barn fått en grupprekommendation av instruktören. Information om rekommenderad nivå finner ni direkt på bokningssidan. Vi uppmanar alltid till att följa instruktörens rekommendation när ni anmäler till kommande termin. Har ni inte gått hos oss tidigare kan ni läsa mer om våra olika nivåer och förkunskapskrav HÄR.

 

Jag råkade boka fel grupp, kan jag ändra detta?

Har ni bokat fel grupp behöver ni kontakta oss för att byta grupp, enklast är att skicka ett mejl till simkurser@landskronasimsallskap.nu

Vi kan inte garantera att det finns plats i den nivån ni vill byta till.

 

Går det att avboka bokad plats?

Ja det går bra att avboka bokad plats, HÄR kan ni läsa om våra avbokningsvillkor. 

 

Får jag någon bekräftelse på bokningen?

Efter genomförd bokning och betalning får ni en betalningsbekräftelse där ni även hittar en PDF med info inför uppstarten.

 

Hur tar man enklast kontakt med oss?

Vi har oftast telefontid vid bokningsöppning. Då går det bra att ringa om ni har några frågor. Det går även bra att skicka ett mejl till simkurser@landskronasimsallskap.nu Vi svarar så snart vi har möjlighet.

Betalningsfrågor

Hur betalar jag?

I samband med bokningstillfället behöver du välja ett betalsätt: Kortbetalning, swishbetalning, faktura eller delbetalning. OBS: Vid val av faktura eller delbetalning kommer en lätt kreditupplysning att göras. Vi samarbetar med Qvickly för att göra betalupplevelsen så smidig som möjligt för er medlemmar. 

 

Vad händer om jag inte betalar fakturan i tid?

Det är ert ansvar att fakturan betalas i tid. Specifika fakturafrågor hänvisar vi till vår betalningsmottagare Qvickly: info@qvickly.io

 

Hur ofta behöver jag betala medlemsavgiften?

Medlemsavgiften betalas en gång/kalenderår (Sep-aug).

 

Går det att få pengarna tillbaka om man avbokar kursen?

HÄR kan ni läsa om våra avbokningsvillkor. 

 

Går det att få pengarna tillbaka om man skulle bli sjuk och missar lektionstillfällen?

Frånvaro vid minst 5 sammanhängande tillfällen som beror på sjukdom/skada kan ersättas mot uppvisande av läkarintyg. HÄR kan du läsa mer om detta och om vad som gäller. 

Inför och under pågående termin

Får man någon information inför terminsstarten?

Ni hittar en PDF i er betalningsbekräftelse med info inför uppstarten. Även här hittar du en kod för att komma in till Läktarbadet.

 

Hur vet jag var mitt barns simskolegrupp ska samlas?

I simhallen händer det skyltar med samlingsplats för respektive nivå, där möter instruktören upp er när gruppen startar. 

 

Hur många barn är det i varje grupp?

I simskolan är det 6-12 barn/grupp (beroende på nivå och hur många instruktörer vi är).

Ber er vara uppmärksamma på att det krävs minst 3 barn i varje grupp för att de skall starta. 

 

Hur lång är en lektion?

I simskolan är lektionstiden 30-40 minuter (beroende på nivå).


Behöver man något speciellt material till simskolan?

Barn med längre hår kan med fördel ha håret uppsatt eller använda badmössa (badmössa går att köpa i kiosken på Läktarbadet). Åtsittande badkläder är alltid att föredra, för att det inte ska samlas vatten som gör det svårare för barnen att röra sig. Vi rekommenderar att samtliga barn som går i fisken och uppåt använder sig av simglasögon.

 

Går det att byta tid/nivå under pågående termin?

I mån av plats går det att byta grupp under pågående termin, men oftast är det svårt att lösa. Kontakta oss för mer information.

 

Vad gör jag om mitt barn blir sjukt och missar en lektion?

Ni behöver inte meddela frånvaro om det endast rör en enstaka lektion. Gäller frånvaron flera veckor i rad är det bra om ni hör av er till oss, så meddelar vi ansvarig ledare. Det finns tyvärr ingen möjlighet att ta igen missade lektioner.

 

Får föräldrarna följa med in och titta på verksamheten?

Föräldrar är välkomna att titta på lektionerna på avstånd, för att skapa en så lugn undervisningsmiljö som möjligt.

 

Mitt barn rekommenderas att gå kvar i samma nivå ytterligare en termin, varför?

Det är inget ovanligt att barn rekommenderas att gå om en specifik nivå. Alla barn utvecklas olika fort. Vi rekommenderar alltid nivå med barnens bästa i åtanke, för att de ska få chansen att utvecklas efter sina egna förutsättningar. 

 

Hur lång tid kommer det ta för mitt barn att bli simkunnig?

Det är väldigt individuellt hur lång tid det tar för en person att lära sig att simma. Att besöka simhallen utöver simskoletiden brukar hjälpa barn att utvecklas snabbare.

 

När kan man köpa simmärken?

När man har uppnått ett simmärke (utmärkelse) kan ni se detta i MedlemsAppen. Där kan ni även se simmarens utveckling, när man har uppnått ett simmärke kan man köpa det, spelar ingen roll vilket tillfälle under terminen det är.

 

Var kan man köpa simmärken?

Simmärken kan man köpa i kiosken på Läktarbadet, Citadellbadet samt på Härslövsbadet vid kioskens öppettider. 

 

Vad händer efter simskolan? 

När man har klarat alla nivåer i vår simskola är man redo att börja i vår teknikskola. 

HÄR kan ni läsa mer om vår teknikskola.

Har du inte fått svar på dina frågor?

Varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi er vidare!

 

 
Telefonnummer: 0418-19615
 
Telefontid: Måndag - Torsdag 09:30-12:00
 
Sponsorer