SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Landskrona Simsällskap
Livslång Simglädje

Vanliga frågor

Var hittar jag koden till Läktarbadet?

Den hittar du i en PDF som finns i din betalningsbekräftelse.

Första terminen i Landskrona Simsällskap

När startar ni upp nya terminer?

Terminsstart för teknikskolan är två gånger om året höst och vår. Vi erbjuder också intensiva kurser under sommaren.

 

Hur gammal behöver man vara för att börja i teknikskolan?

Har klarat gruppen Guldhajen som är sista steget i simskolan. Eller med lätthet och god teknik kunna simma 200 meter simning varav 50 meter i ryggläge, flyta, hoppa eller dyk från pallen.

 

Vart bedriver ni verksamhet?

Vi bedriver vår verksamhet på Läktarbadet under hösten och våren. Under sommaren flyttar vi ut vår verksamhet till Citadellbadet.

 

Hur varmt är det i vattnet?

I motionsbassängerna är det ca 26-27 grader.

 

Hur ska vi veta vilken nivå vi ska anmäla till?

HÄR kan ni läsa om våra olika grupper och vilka förkunskapskrav som krävs för varje nivå. Är ni fortsatt osäkra är ni alltid välkomna att kontakta oss för vidare diskussion.

 

Vilka dagar och tider bedriver ni teknikskola?

Vi bedriver teknikskola alla dagar i veckan förutom lördagar. Alla nivåer erbjuds dock inte varje dag. Grupperna är alltid synliga på vår bokningssida minst en dag innan bokningen öppnar.

 

Hur bokar jag en plats?

Via vår bokningssida. För att kunna boka en plats måste du ha skapat ett konto hos oss. Läs mer om hur du gör detta HÄR.

 

Vad kostar det att gå i teknikskola hos er?

Ni kan ta del av våra avgifter HÄR.

 

Släpps platserna samtidigt för alla?

Vi ger alltid tidigare medlemmar (de som deltagit under den senast pågående terminen) några dagars förtur att boka. Där efter släpper vi resterande platser till nya medlemmar.

 

Kan man ställa sig i kö?

Det är först till kvar som gäller för platserna i simskolan, men man kan välja att bevaka fullbokade grupper. Då får man ett mejl om någon avbokar sig och kan gå in och boka. Tänk på att mejlet går ut till alla som bevakar gruppen samtidigt, så även här är det först till kvarn att boka. 

 

Har man syskonförtur?

Ja, det erbjuder vi och följande gäller: 

Har syskon som deltagit under den senast pågående terminen.

(Notera att man måste meddela oss om man vill ha syskonförtur, då vi lägger in det manuellt. Profil till syskonet måste vara skapat av er innan ni mejlar oss).

Vid bokningstillfället

Hur vet jag när bokningen öppnar?

På bokningssidan adresserar vi när bokningen öppnar för våra kurser.

Om information saknas beror det på att vi ännu inte bestämt ett exakt datum för när bokningen ska öppna.

 

När är grupperna synliga på bokningssidan?

Grupperna är alltid synliga senast dagen innan bokningen öppnar.

 

Hur vet jag vilken nivå jag ska anmäla mitt barn till?

Har ni gått hos oss tidigare har ert barn fått en grupprekommendation av instruktören. Information om rekommenderad nivå finner ni direkt på bokningssidan. Vi uppmanar alltid till att följa instruktörens rekommendation när ni anmäler till kommande termin. Har ni inte gått hos oss tidigare kan ni läsa mer om våra olika nivåer och förkunskapskrav HÄR.

 

Jag råkade boka fel grupp, kan jag ändra detta?

Har ni bokat fel grupp behöver ni kontakta oss för att byta grupp, enklast är att skicka ett mejl till simkurser@landskronasimsallskap.nu

Vi kan inte garantera att det finns plats i den nivån ni vill byta till.

 

Går det att avboka bokad plats?

Ja det går bra att avboka bokad plats, HÄR kan ni läsa om våra avbokningsvillkor. 

 

Får jag någon bekräftelse på bokningen?

Efter genomförd bokning och betalning får ni en betalningsbekräftelse där ni även hittar en PDF med info inför uppstarten.

 

Hur tar man enklast kontakt med oss?

Vi har oftast telefontid vid bokningsöppning. Då går det bra att ringa om ni har några frågor. Det går även bra att skicka ett mejl till simkurser@landskronasimsallskap.nu Vi svarar så snart vi har möjlighet.

Betalningsfrågor

Hur betalar jag?

I samband med bokningstillfället behöver du välja ett betalsätt: Kortbetalning, swishbetalning, faktura eller delbetalning. OBS: Vid val av faktura eller delbetalning kommer en lätt kreditupplysning att göras. Vi samarbetar med Qvickly för att göra betalupplevelsen så smidig som möjligt för er medlemmar. 

 

Vad händer om jag inte betalar fakturan i tid?

Det är ert ansvar att fakturan betalas i tid. Specifika fakturafrågor hänvisar vi till vår betalningsmottagare Qvickly: info@qvickly.io

 

Hur ofta behöver jag betala medlemsavgiften?

Medlemsavgiften betalas en gång/kalenderår (Sep-aug).

 

Går det att få pengarna tillbaka om man avbokar kursen?

HÄR kan ni läsa om våra avbokningsvillkor. 

 

Går det att få pengarna tillbaka om man skulle bli sjuk och missar lektionstillfällen?

Frånvaro vid minst 5 sammanhängande tillfällen som beror på sjukdom/skada kan ersättas mot uppvisande av läkarintyg. HÄR kan du läsa mer om detta och om vad som gäller. 

Inför och under pågående termin

Får man någon information inför terminsstarten?

Ni hittar en PDF i er betalningsbekräftelse med info inför uppstarten. Även här hittar du en kod för att komma in till Läktarbadet.

 

Hur vet jag var mitt barns grupp ska samlas?

I simhallen händer det skyltar med samlingsplats för respektive nivå, där möter instruktören upp er när gruppen startar. 

 

Hur många barn är det i varje grupp?

I våra är det 8-12 barn/grupp (beroende på nivå och hur många instruktörer vi är).

Ber er vara uppmärksamma på att det krävs minst 3 barn i varje grupp för att de skall starta. 

 

Hur lång är en lektion?

I teknikskolan är lektionstiden 40 minuter per gång.

 

Hur vet jag vilka datum som teknikskolan är inställd
Detta kan ni se under fliken terminsschema som ni hittar HÄR


Behöver man något speciellt material till teknikskolan?

Barn med längre hår rekommenderar vi att använda badmössa (badmössa går att köpa i kiosken på Läktarbadet). Åtsittande badkläder är alltid att föredra, för att det inte ska samlas vatten som gör det svårare för barnen att röra sig. Vi rekommenderar att samtliga barn använder sig av simglasögon.

 

Går det att byta tid/nivå under pågående termin?

I mån av plats går det att byta grupp under pågående termin, men oftast är det svårt att lösa. Kontakta oss för mer information.

 

Vad gör jag om mitt barn blir sjukt och missar en lektion?

Ni behöver inte meddela frånvaro om det endast rör en enstaka lektion. Gäller frånvaron flera veckor i rad är det bra om ni hör av er till oss, så meddelar vi ansvarig ledare. Det finns tyvärr ingen möjlighet att ta igen missade lektioner.

 

Får föräldrarna följa med in och titta på verksamheten?

Föräldrar är välkomna att titta på lektionerna på avstånd, för att skapa en så lugn undervisningsmiljö som möjligt.

 

Mitt barn rekommenderas att gå kvar i samma nivå ytterligare en termin, varför?

Det är inget ovanligt att barn rekommenderas att gå om en specifik nivå. Alla barn utvecklas olika fort. Vi rekommenderar alltid nivå med barnens bästa i åtanke, för att de ska få chansen att utvecklas efter sina egna förutsättningar. 

 

Vad händer efter teknikskolan? 

När man har klarat alla nivåer i vår teknikskolan är man redo att börja i vår tävlingsverksamhet. 

Ni kommer att få ett mejl från tävlingsverksamheten där ni blir erbjudna en plats. (Så här gör man ingen egen bokning.)

Har du inte fått svar på dina frågor?

Varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi er vidare!

 

 
Telefonnummer: 0418-19615
 
Telefontid: Måndag - Torsdag 09:30-12:00
 
Sponsorer